De visie van Microsoft: "We willen dat Business Central naadloos en betoverend is". Microsoft maakt momenteel een periode van enorme groei door. De keuze om 8 jaar geleden volledig te investeren in cloud oplossingen en cloud infrastructuur bleek de juiste te zijn.
Mike Morton is Microsoft's general manager voor Dynamics NAV en Dynamics 365 Business Central. Samen met zijn team is hij bezig met het ontwikkelen en verder uitbreiden van Business Central. En om bestaande Dynamics NAV-gebruikers een aantrekkelijk en comfortabel migratiepad naar Business Central te bieden. Hier zijn enkele interessante ideeën en verklaringen uit een recent interview met hem.
In plaats van naar de eerstvolgende versie te kijken, werd Mike gevraagd om juist de middellange termijn visie voor Dynamics 365 Business Central uit te leggen. Business Central is Microsoft’s succesvolle ERP-cloud oplossing voor kleine en middelgrote organisaties.
Morton: "De toekomst voor Business Central is helder. We willen dat het product voor alle belanghebbenden naadloos en betoverend is. Denk voor de Microsoft implementatiepartners aan de vaardigheden die ze nodig hebben om grote aantallen succesvolle implementaties te leveren. Voor de klanten om het eenvoudiger te maken om snel te starten. En voor de eindgebruiker aan zaken die het product nog gebruiksvriendelijker maken. Of nog een stap verder – zelfs leuk om mee te werken!".
De tweede pijler in de Microsoft visie draait om integratie. "Je zult zien dat we blijven investeren in een verbeterde integratie met Microsoft Office365 en Microsoft Teams. Met het Power Platform en met de andere Dynamics-apps. We willen alle afzonderlijke delen ‘end-to-end' bij elkaar brengen om er voor te zorgen dat onze klanten naadloze ervaringen voor hun klanten creëren. En dit maakt allemaal deel uit van de unieke waarde propositie die alleen Microsoft kan leveren".
Het derde deel van de Business Central visie heeft te maken met data. "De manier waarop mensen over data en intelligentie denken, verandert snel. Bij Microsoft voorzien we een veel meer geautomatiseerde wereld. Maar vandaag de dag is er nog steeds veel handmatige gegevens invoer. Denk aan basis activiteiten zoals het versturen van offertes en het ontvangen van facturen. Dus hoe kunnen we het verzamelen van data automatiseren – bijvoorbeeld met behulp van sensoren? Hoe kunnen we die gegevens vervolgens analyseren en nieuwe en betere inzichten verzamelen? En hoe kan Business Central uiteindelijk met acties komen en concrete suggesties doen? Bijvoorbeeld om fouten in de order verwerking te voorkomen."
Bij dit laatste onderwerp verwacht Morton dat de rol van kunstmatige intelligentie (AI) in bedrijfssoftware belangrijker gaat worden. "Het benutten van de vele voordelen van AI zal niet langer slechts voor grote bedrijven zijn weggelegd, maar zeker ook voor MKB bedrijven. Microsoft heeft de ambitie om AI ‘naar de massa te brengen’. En om dat doel te bereiken, gaan we deze krachtige tools meer gebruiksvriendelijk maken."
Als jij een Business Central-gebruiker bent, moet deze heldere visie in combinatie met de financiële sterkte en de innovatieve kracht van Microsoft jou voor de nabije toekomst vertrouwen geven.
Maak jij nu nog geen gebruik van Business Central, dan nodigen wij jou graag voor een eerste introductie uit.