Bel ons

+32 9 336 39 42

We vertellen u graag meer

Full ERP integration for multinaltional

Klant:

CDK Global

Opdracht:

ERP 26 landen

CDK Global levert geïntegreerde computing-oplossingen voor bijna 26.500 auto, vrachtwagen, motor, marine en recreatief voertuig dealers wereldwijd.

Kerncijfers van dit project

NAV users 300
Landen 26
Dynamics NAV 2016 yes
EasyPDF Yes
Agiles Workflow yes
NAV Easysecurity yes
Gefaseerde wereldwijde implementatie en upgrade naar NAV 2016 in 26 landen.

2007: ADP, nu CDK, implementeert Dynamics NAV als een centrale oplossing.
Alle landen gebruiken de centrale database om verkoop, inkoop en de financiële aspecten van de organisatie te beheren. Rapportering via een datawarehouse en consolidatie m.b.v. Hyperion. Voor ADP een grote stap voorwaarts in een internationale contekst: alle mensen gebruiken dezelfde processen, met dezelfde centraal beheerde stamdata met als gevolg een uiterst betrouwbare rapportering.

2017: CDK, vroeger ADP, gebruikt Dynamics NAV voor de verkoop, inkoop, service en financieel.
Verschillende add ons worden geïmplementeerd om maatwerk zoveel mogelijk te beperken. Het verkoopsproces start bij CRM waar verkopers leads, opportuniteiten en offertes beheren. Goedgekeurde offertes zijn geïntegreerd met Navision verkooporders. Vanuit de verkooporders leveren de magazijnen en verschillende afdelingen goederen en diensten. Projectleiders melden de fases van een project klaar zodat de verkoopfacturatie automatisch wordt uitgevoerd. Service management wordt gebruikt voor het beheer van de recurrente software en hardware contracten. Organisatorisch stapt men met deze aanpak en het uitvoerige gebruik van workflows over naar een shared service organisatie waar een groot aantal administratieve taken centraal worden uitgevoerd. Voor de statutaire boekhouding gebruikt men Dynamics NAV, terwijl management rapportering en consolidaties gebeuren via een datawarehouse en Hyperion.