Bel ons

+32 9 336 39 42

We vertellen u graag meer

Dynamics 365 Business Central blijft groeien met de snelheid van het licht!

De cloud gebaseerde ERP-oplossing van Microsoft voor de KMO markt overschreed onlangs de grens van 15.000 klanten. Dat is een fenomenale groei van liefst 1.000 nieuwe klanten per maand! En dat is twee keer zo groot als de maandelijkse groei in de voorgaande periode. Daarnaast is er een indrukwekkende groei van 200 procent van het aantal gebruikers per implementatie. Deze beide cijfers maken Dynamics 365 Business Central de snelst groeiende cloud ERP-oplossing ter wereld.

Dynamics 365 Business Central heeft nu meer dan 15.000 klantorganisaties op zijn SaaS-platform en ziet 200 procent jaarlijkse groei in gebruikers. Deze nieuwe cijfers zijn afkomstig van Microsoft’s General Manager Mike Morton, die deze week sprak op het DIRECTIONS North-America evenement voor Dynamics NAV en Business Central partners. In november 2020 meldde Morton nog dat Business Central de mijlpaal van 10.000 klanten had overschreden.

Het groeitempo in gebruikers per implementatie overtreft de groei van nieuwe klanten. En dat heeft een paar verschillende redenen, legde Morton uit. Een verklaring hiervoor is dat bestaande klanten in de loop van de tijd gebruikers toevoegen. Maar Microsoft ziet nu ook steeds meer grote Business Central SaaS-deals, zei hij, waarbij het gemiddelde aantal gebruikers per implementatie "aanzienlijk stijgt". Terwijl sommige nieuwe klanten nog steeds met vijf tot tien gebruikers starten, zoals de meesten in de begindagen van het product deden, voegt Microsoft nu ook klanten toe met vijfhonderd gebruikers of meer.

Al deze organisaties vertrouwen op Business Central SaaS als hun bron voor het nemen van talloze kleine en grote dagelijkse operationele beslissingen.

Microsoft heeft een duidelijk doel voor de nabije toekomst. Het bedrijf streeft ernaar om van Dynamics 365 Business Central "de beste ERP-oplossing ter wereld voor KMO’s" te maken. Een van de aandachtsgebieden voor de ontwikkeling afdeling is het stroomlijnen van de implementatie - het zogenaamde ‘onboarding proces’ in Microsoft-termen. Doel is om het onboarding proces eenvoudiger, sneller en goedkoper te maken.

Dit verbeterde onboarding proces in combinatie met het snel groeiende aantal actief verkopende partners over de hele wereld en het constant groeiende aantal beschikbare apps biedt prima vooruitzichten op een verdere snelle groei in de nabije toekomst.

Hoewel het grote nieuws gericht is op Business Central in de cloud verzekerde Morton zijn partners tenslotte dat zowel Business Central on-premise als Dynamics NAV actief ondersteund blijven worden. "We zijn erg toegewijd aan deze producten", zei hij. "Of u nu een on-premise oplossing gebruikt of al in de cloud werkt, Microsoft staat achter u."