Bel ons

+32 9 336 39 42

We vertellen u graag meer

Een van de belangrijkste lessen uit de huidige crisis is dat het niveau en de kwaliteit van jouw IT een enorme impact heeft op jouw veerkracht, de robuustheid van jouw processen en soms zelfs de mate hoe snel je kan schakelen wanneer dingen minder goed of juist heel erg goed gaan.

De vraag kan je ook doortrekken: werk je momenteel met de juiste strategische IT-leveranciers ? Kunnen zij zelf overleven? En zo ja, zijn ze dan financieel sterk genoeg om de zware investeringen in de voortdurende innovatie van hun producten en diensten voort te zetten?

Rond 2013 werd Microsoft als een soort van ‘old school’ leverancier beschouwd. Een hele grote aanbieder met een sterke positie en een groot klantenbestand, zeker! Maar ook een vrij trage organisatie, die vaak laat op veranderende markteisen reageerde. En een organisatie die ondanks de enorme jaarlijkse R & D-investeringen niet erg effectief was in het creëren van innovatieve producten en diensten.

De benoeming van Satya Nadella als de nieuwe CEO van het bedrijf in 2014 bleek het begin van een radicale verandering. Aan de productzijde introduceerde hij de Cloud First, Mobile First strategie die in die tijd behoorlijk vooruitstrevend was. Maar Nadella's beste bijdrage lag op het gebied van de bedrijfscultuur. Hij daagde de hele organisatie uit om van een 'know-it-all'-cultuur naar een' learn-it-all'-cultuur te gaan. Zijn leiderschap was effectief bij het afbreken van interne silo's.

De eerste resultaten van deze inspanningen en nieuwe strategieën waren al snel zichtbaar. De uitgesproken keuze voor een Cloud First-strategie zorgde voor een enorme groei in cloud omzet. Er werden lucratieve samenwerkingsovereenkomsten gesloten met voormalige gezworen concurrenten zoals SAP, Salesforce en Apple. En veel van de sterke stand-alone producten werden geleidelijk onderdeel van Microsoft’s aantrekkelijke cloud platform.

Omzet en winst groeiden spectaculair, wat de aandeelhouders in gelukkige investeerders deed veranderden. In de zeven jaar sinds Nadella het roer overnam groeide de marktkapitalisatie van Microsoft van $ 300 miljard naar $ 1,9 biljoen. Dat is meer dan zes keer zoveel waarde in slechts zeven jaar tijd - een ongekende prestatie!

Tegenwoordig wordt Microsoft algemeen gezien als een echte leider op het gebied van digitale transformatie. De missie van het bedrijf is om elke persoon en elke organisatie ter wereld in staat te stellen meer te bereiken. En dat is ook precies wat Microsoft doet! Het bedrijf is nog steeds de onbetwiste koploper als het gaat om investeringen in Research & Development. Maar ze hebben daarnaast ook het lef om snel te handelen als het gaat om het verwerven van waardevolle technologie. Sterke innovaties worden in hoog tempo op de markt gebracht, die telkens het krachtige intelligente cloud platform van Microsoft verder versterken. Een recent voorbeeld van productontwikkeling is de lancering van Microsoft Viva, een geïntegreerde oplossing voor werknemerservaringen. Een ander voorbeeld is de recente overname van Nuance Healthcare, marktleider op het gebied van kunstmatige spraaktechnologie, voor bijna $ 20 miljard. Dat is tevens de op een na grootste overname in de geschiedenis van het bedrijf.

Microsoft kan je dan ook zonder problemen beschouwen al seen financiëel gezonde organisatie. Een onderneming die ook zichzelf heeft heruitgevonden en producten op de markt zet die vooruitstrevend zijn, omdat ze luisteren naar wat de markt echt wil.

Met Harmonize It proberen we hetzelfde te doen. Uiteraard op een veel kleinere schaal. Maar toch, de gelijkenissen zijn er. Financieel kerngezond: voor tijdens en na Corona. Innovatief met ChemDis en de vele partner add-ons. ChemDis zetten we in bij nagenoeg al onze klanten, door goed te luisteren naar wat er leeft, door goed te luisteren naar wat echt belangrijk is voor de klanten en de klanten van onze klanten.