Bel ons

+32 9 336 39 42

We vertellen u graag meer

2020 Wave 1 of versie 16 van Business Central is uiteraard een verbeterde versie van versie 15. Geen spectaculaire verbeteringen maar we zien toch een aantal leuke features.  Het Microsoft team voorzag een aantal toevoegingen in de applicatie. 

 

Hieronder een opsomming van de belangrijkste nieuwe zaken.  Een volledig overzicht kan je vinden op Microsoft Docs

 

Financieel

 

BTW clausules niet langer enkel voor credit nota’s (exemption text, met meer uitleg over de reden van de BTW tarief), maar nu ook voor andere document types.

 

Het printen van het resultaat van account schedules (analyse weergaven) kan nu zonder dat regels zonder bedrag worden getoond.

 

 

Het totaal aantal journal regels wordt nu getoond op een journaal. Nuttig na het importeren vanuit Excel.

 

Verkoop

 

Uw referentie en extern document nummer zijn toegevoegd op de meest relevante documenten in de applicatie. De data wordt ook gecopiëerd naar geboekte documenten zodat opzoekingen makkelijker worden.

 

Service Management ondersteunt nu domiciliëringen.

 

Inkoop

 

Resources kunnen gebruikt worden op inkooporders, inkoopfacturen. Denk aan het inhuren van externen.

 

Meer ontvangen dan besteld op het inkooporder. Via instellingen kan men toleranties instellen (inkoop beleid), al dan niet met workflows ter goedkeuring. De policy kan je dan als default instellen op leveranciers en artikelen.

 

Artikelen kennen een vooraf gedefiniëerde purchasing code  (drop shipment, special order voor back-to-back). Deze komt dan als default mee op documenten.

 

Post en nieuw, zoals op bv. verkooporders zien we nu ook op inkooporders, zodat inkopers efficiënter kunnen werken.

 

 

Voorraad

 

Voorraad beschikbaarheid per artikeleenheid

 

Leveringen ongedaan maken werkt nu ook voor regels van een een type die niet artikel is, denk opnieuw aan resources, gl account, item charges.

 

Algemeen

 

Automatisch toevoegen van inkoop en verkoop regels (recurrente verkoop en inkoop) bij nieuwe documenten.

 

PDF bijlages maken. Bv. Vanop een verkoopofferte:

 

Waarna je dus een copy (denk aan een versie) hebt als PDF op je document:

 

Na het omzetten van de Offerte naar een Order blijft de PDF van de offerte beschikbaar.

 

 

Update van aantal te factureren bij ongedaan maken van een factuur.

 

Verbeteringen aan workflows of werkstromen waarbij de persoon die de flow startte e-mail updates kan krijgen over wijzigingen in de status.